Cantante/Singer

English version

MIX SONGS

– Ads / Cuñas / Commercials / Jingles – Clinica opción médica, Legal finance, Mr guau, Rap hiperlamp, Me gustas tú, Outlet sofa, Pisito, Chica yeye, Navidad. Play

– Chillout – Everybreath you take, Deep Ocean (Come va Sunsets)  Eden (Musica de los Dioses 5), Welcoming the sun (Musica de los dioses 4) Play

– Electronic House – It’s up to you (Dj Charlie Brown vs Clarke), I’m dying to see you (Park Paladium), I can’t feel the same (Extress) Play

– French / Frances – Je te promets (Johnny Hallyday Cover), Je t’aime (Lara Fabian Cover) Play

– Jazz swing Standards – Come rain or come shine, As time goes by, Fly me to the moon,  My one and only love, Manha carnaval. Play

– Kids Niños neutral – Education city,  Dedito, 5 cama, Pastelito, 4 ranas, Piensa actua, Niños son esperanza del mundo. Play

– Kids Toys Niños juguetes – Playschool JIrafun, Cocofun, HIpofun, 123, Circulo cuadrado, rojo naranja, contar, rojo radiante, cocodrilo grande, boca tripita, modales, modales grave. Play

– Cartoons kids / Dibujos niños – Education city Itisy, dos manos, pollitos, estrellita, uno dos tres, yummy dough. Play

– Nanas Nursery – Education city Salio sol, pollitos, tengo dos manos, cinco ratoncitos, estrellita, azul. Play

– Latin Pop – Bailar toda noche (Disco Estrella), Dispara (Calentito), Tengo un amigo. Play

– Opera – O mio babbino Caro, Come il candore, Se povero il Ruscello. Play

– Mix slow / lento – Everybreath, Deep Ocean (Come va Sunsets)  Eden (Musica de los Dioses 5), Welcoming the sun (Musica de los dioses 4),  My one and only, Merry xmas, Je t’aime, Azul. Play

– Mix upbeat / rápido – It’s up to you (Dj Charlie Brown vs Clarke), I’m dying to see you (Park Paladium), I can’t feel the same (Extress) Bailar toda noche (Disco Estrella), Dispara (Calentito), Tengo un amigo, Let it snow, Santa is coming, Come il candore, Se povero il Ruscello. Play

– Xmas / Navidad – Jingle bells, Let it snow, Santa is coming, Winter wonderland, White xmas, Merry little xmas. Play

FACETA MUSICAL

Tengo fotos cantando en la escuela con 12-14 años. Mis profesoras se dieron cuenta de que me gustaba y algunas veces incluso fui la solista del coro.

En 1998 tomé clases con Laura Sharp (BA Music, MFA Theatre) en Albany, New York y aprendí algo de guitarra con Andy Morse.

Estudié técnica Capella/Voicecraft con Helen Rowson y Viv Manning en 1999.

Dentro de la escuela Teatro Musical Victor Herrando aprendí Gospel con Monica Miralles.

Musicalmente fui bastante autodidacta hasta que una lesión en 2001 provocó que tuviese que hacer rehabilitación vocal y fuese a parar a manos del profesor de canto Fernando Bañó, con el que empecé a estudiar realmente técnica de canto.

Mi rehabilitación fue más que satisfactoria ya que llegué incluso a aumentar mi tesitura en cuatro tonos, pasando de un Mi4 cuando estaba lesionada a un Si4 después de un año de rehabilitación.

Estaré siempre agradecida a Fernando Bañó por no permitir que me operase y darme un margen de un año reeducando la voz con él.

En 2013-14 he tomado clases de solfeo con Alfons Miró y de canto lírico con Lidia González en la escuela Musicwood de Barcelona y mi registro con ella ha ido mucho más allá. Llegando ahora hasta Re6 con total facilidad y Sol6 en proceso de pulido.

En este momento estoy llegando casi a dos octavas completas de más sobre mi lesión en 2001. (Si4 a Sol6)

Tengo una tesitura soprano lírico ligera: Mi nota más baja es Re2 y la más alta Sol6, con un registro de 4.4 octavas.

Puedes escuchar mis discos aquí y mis actuaciones como cantante aquí. También he cantado para juguetes y para multimedia infantil (escuchar demos debajo).

Según wikipedia:

«La soprano lírica ligera (en italiano soprano lírico-leggero) es una voz de gran alcance en los agudos, con un centro más sonoro y una mayor tesitura que la soprano ligera, lo que les permite acometer gran parte de los papeles tanto de soprano ligera como lírica.13 Resulta menos ágil en el agudo que la soprano ligera, pero tiene una zona más amplia en loS graves. El rango vocal aproximado de la soprano lírica ligera está desde un Do4 hasta un Fa6. Un ejemplo de soprano lírica ligera es Lucia Popp en La flauta mágica de Mozart»


 

English version

MULTIMEDIA NEUTRO

ZAPATO

BOTELLAS

SALCHICHA

PESCADO
JUGUETES / TOYS

JUGUETE JIRAFUN PLAYSCHOOL

JUGUETE HIPOFUN PLAYSCHOOL

JUGUETE COCOFUN PLAYSCHOOL

 

MUSICAL FACET

I have pictures singing in school at 12-14 years old. My teachers realized  I liked to sing and sometimes I was even the soloist in the choir.

In 1998 I took classes with Laura Sharp (BA Music, Theatre MFA) in Albany, New York and learned some guitar with Andy Morse.

I studied  Capella / Voicecraft with Helen Rowson and Viv Manning in 1999.

In the school Musical Theatre Victor Herrando I learned Gospel with Monica Miralles.

Musically I was pretty self-taught until I suffered an injury in my vocal cords in 2001.  It forced me to do voice rehabilitation and I was placed in the hands of Fernando Bañó singing teacher, with whom I really started studying singing technique.

My rehabilitation was more than satisfactory, I even increased my tessitura in four tones, from an E4 was injured when a B4 after one year of rehabilitation.

I will always be grateful to Fernando Bañó for not advising me not taking surgery giving me a margin of one year re-educating the voice with him.

In 2013-14 I took musical lessons with Alfons Miró and studied lyrical singing with Lidia Gonzalez in Barcelona Musicwood school and my register has gone much further. Coming now to D6 with ease and G6 in polishing process.

Right now I’m reaching almost two full octaves more than my injury in 2001. (B4 to G6)

I have a lyric soprano tessitura: My lowest note is D2 and the highest G6, with a register of 4.4 octaves.

You can listen to my records here and my performances as a singer here. I have also sung for toys and children multimedia (hear demos above).

Wikipedia says:

«The lyric soprano (in Italian lyric soprano leggero) is a powerful voice in the treble, with a sound heart and a higher tessitura than light soprano, allowing them to undertake much of the roles of both soprano it lírica. light as less agile in acute that light soprano, but has a wider area in graves. Approximate vocal range of lyric soprano is from a C4 up F6.  An example of lyric soprano light is Lucia Popp in Mozart’s The Magic Flute «